Pełna wersja artykułu: LNG World Shipping
Dostarczanie ogromnych dostaw LNG do własnych portów nie jest tak proste, jak się wydaje, ale daje szansę przedsiębiorczym, mówi John Snyder.
Stany Zjednoczone staną się trzecim największym eksporterem LNG na świecie, podwajając swoje obecne możliwości eksportowe do końca tego roku. Biorąc pod uwagę całą tę pojemność LNG, można by pomyśleć, że USA mogą z łatwością zaspokoić własne krajowe potrzeby w zakresie gazu ziemnego. Byłbyś w błędzie.
Nowa Anglia ma długą historię walki z zapotrzebowaniem konsumentów na gaz ziemny w zimowych miesiącach zimowych. Doprowadziło to do znacznych sezonowych skoków cen i niedoborów gazu ziemnego.
Ograniczona istniejąca infrastruktura gazociągów naturalnych i moratorium na budowę nowych rurociągów w Nowej Anglii spowodowały, że istniejące krajowe źródła gazu w USA przyczyniły się do zmniejszenia tych niedoborów.
W rezultacie Nowa Anglia musiała polegać na importowanym LNG, głównie z Trynidadu i Tobago – a czasami także Rosji – aby zaspokoić swoje szczytowe zapotrzebowanie na energię. LNG importowany w Everett LNG i Northeast Gateway, zarówno w pobliżu Bostonu, jak i Canaport w Kanadzie, odegrał kluczową rolę w łagodzeniu cen gazu ziemnego w regionie w tym roku, zgodnie z US Energy Information Administration (USEIA).
Chociaż jest to dobra wiadomość dla konsumentów z Nowej Anglii, to nasuwa się pytanie: „Dlaczego amerykańskie LNG nie są wysyłane z terminali amerykańskich w celu zaspokojenia potrzeb Nowej Anglii?”
Prosta odpowiedź brzmi, że obecnie nie ma żadnych działających w USA przewoźników LNG do przewozu LNG z USA do dwóch terminali LNG w Bostonie. Zgodnie z amerykańskimi przepisami kabotażowymi znanymi pod wspólną nazwą Jones Act, każdy ładunek przewożony między dwoma portami amerykańskimi musi być przewożony w amerykańskim statku flagowym, zbudowanym w Stanach Zjednoczonych i należącym do USA.