OCIMF

OCIMF powstał w kwietniu 1970 r. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie opinii publicznej zanieczyszczeniem morza, w szczególności ropą naftową, po incydencie z Torrey Canyon w 1967 r. Na początku lat 70. XX wieku zaczęły pojawiać się różne inicjatywy przeciwdziałania zanieczyszczeniom na szczeblu krajowym, regionalnym i międzynarodowym, ale z niewielką koordynacją. Poprzez OCIMF przemysł naftowy był w stanie odgrywać silniejszą, koordynującą rolę w odpowiedzi na te inicjatywy, dzięki czemu jego fachowa wiedza była szeroko dostępna dzięki współpracy z rządami i organami międzyrządowymi.

OCIMF uzyskał status konsultacyjny w IMO w 1971 r. I nadal przedstawia poglądy przemysłu naftowego na spotkaniach IMO. Od tego czasu jego rola rozszerzyła się, aby uwzględnić zmieniającą się działalność morską członków. Do jego zadań należą obecnie cysterny, barki, morskie statki pomocnicze i terminale, a jego porady obejmują takie kwestie, jak żegluga lodowa i piractwo na dużą skalę, które rzadko dotykają przemysł naftowy, gdy OCIMF został po raz pierwszy utworzony w latach 70-tych.

Obecne członkostwo OCIMF obejmuje 107 firm na całym świecie. Obecnie OCIMF jest powszechnie uznawany za głosem przemysłu naftowego, który zapewnia wiedzę fachową w zakresie bezpiecznego i przyjaznego dla środowiska transportu i przeładunku węglowodorów na statkach i terminalach oraz ustanawia standardy dla ciągłego doskonalenia. Członkostwo jest rozległe i obejmuje każdy główny koncern naftowy na świecie wraz z większością National Oil Companies. OCIMF ma wiele powodów do dumy. Przyczyniło się to nie tylko do znacznej ilości regulacji w IMO mających na celu poprawę bezpieczeństwa tankowców i ochronę środowiska, ale wprowadziło również ważne nowe wytyczne dotyczące pilnych bieżących kwestii, takich jak piractwo i żegluga arktyczna. Wraz z procesem wprowadzania nowych, zaakceptowanych na szczeblu międzynarodowym regulacji, koniecznie powolnych, gdy przecina wiele krajów i jurysdykcji, OCIMF jest w wyjątkowej sytuacji, dzięki której może wykorzystać ekspertyzę swoich członków, aby kontynuować potrzebne wskazówki w ważnych kwestiach branżowych. Zapewnia to środki do poprawy praktyk w zakresie członkostwa i szerszej branży oraz służy jako cenny punkt odniesienia dla rozwoju regulacji. Oprócz obszernej biblioteki publikacji OCIMF ma bogate portfolio narzędzi, w tym program Reports Inspection Report (SIRE) oraz narzędzie do zarządzania tankowcami i samooceny (TMSA), które zyskały uznanie i uznanie na całym świecie. Nadal opracowuje nowe narzędzia, z OVID najnowszym, który zostanie uruchomiony w styczniu 2010 r., Oraz nowe narzędzie do inspekcji terminali w rozwoju.