Według DNV GL obecnie w służbie jest 184 zamówionych statków napędzanych LNG, w tym ponad 170 eksploatowanych statków. Zbliżająca się data wprowadzania przepisów IMO 2020 zachęca armatorów do ponoszenia początkowych kosztów inwestowania w czystsze statki.
Od stycznia 2020 r. sektor morski będzie doświadczał najbardziej gwałtownego jednorazowego ograniczenia emisji siarki, jakie kiedykolwiek nałożono, obniżając je o ponad 80%, aby pomóc w walce ze szkodliwym zanieczyszczeniem powietrza. W ramach odpowiedzi właściciele statków uwzględniają stopniowe przechodzenie na napęd LNG, ponieważ jest on praktycznie wolny od emisji siarki, a także – w oczekiwaniu na rozszerzenie regionalnych lub globalnych programów ograniczania i handlu CO2 w celu włączenia wysyłka – uwalniając około 20% mniej węgla niż ciężki olej opałowy.
Więcej: Petroleum
ilość sprzedanego LNG jako bunkru w Rotterdamie (za : petroleum)