Szkolenia specjalistyczne

Firma 3G Tech Ltd. nawiązała partnerstwo z najbardziej znanym dostawcą rozwiązań szkoleniowych w zakresie Świadomości Sytuacyjnej – Grupą Arcuri z USA. System Szkoleniowy Specjalistów Świadomości Sytuacyjnej (Situation Awareness Specialist® – SAS) stał się powszechnie akceptowanym programem akredytacji, z aktywnymi certyfikatami w 64 krajach i rosnącą bazą certyfikatów, co czyni Grupę Arcuri globalnym liderem w zakresie szkoleń i edukacji w zakresie świadomości sytuacyjnej. Globalna Rodzina SAS składa się z profesjonalistów z wielu krajów i środowisk. Wspólnym rezultatem jest precyzyjnie dostosowana, zróżnicowana sieć o szerokim kanale możliwości.

Wkrótce zaoferujemy Państwu szkolenia poziomu podstawowego SAS i zaawansowanego SAS-AP. certyfikowane przez Arcuri Group w języku Polskim! Szkolenia odbywają się online oraz na żywo. Jeżeli zarządzasz zespołem zapytaj już dziś o ofertę grupową!

Ofertę kierujemy do profesjonalistów a obszary, w których specjalista SAS® to pożądana umiejętność to:
SEKTOR BIZNESOWY:
Właściciele firm i pracownicy
Centra rozrywkowe i handlowe, firmy
Operatorzy hoteli, dyrektorzy parków rozrywki i personel
Kierownicy i praktycy ds. bezpieczeństwa
OPIEKA ZDROWOTNA:
Dyrektorzy szpitali i kierownicy działów
Kierownicy i funkcjonariusze ochrony szpitala
Operatorzy domów opieki
Kierownictwo i personel obiektów
SEKTOR RZĄDOWY:
Kierownicy obiektów i personel
Urzędnicy ds. bezpieczeństwa
Administratorzy szkół
Urzędnicy domeny publicznej
PRZEMYSŁOWY:
Kierownicy fabryk i liderzy ds. bezpieczeństwa
Kierownicy zakładów przemysłowych
Kierownicy dużych budów
Kierownictwo stacji kolejowej / kierownicy ds. bezpieczeństwa
INSTYTUCJE EDUKACYJNE:
Uniwersytety i uczelnie wyższe
Szkoły handlowe
Systemy i okręgi szkół średnich
Personel szkolny, wydziały i uczniowie
ORGANIZACJE SPOŁECZNE I SPORTOWE:
Organizatorzy i planiści imprez
Zarządzanie obiektami i arenami
Liderzy i pracownicy lokalizacji non-profit
SEKTOR TRANSPORTOWY:
Menedżerowie i urzędnicy portów lotniczych, specjaliści ds. ochrony lotnictwa, personel linii lotniczych i AVSEC
Kierownicy i urzędnicy stacji kolejowych
Urzędnicy portów wycieczkowych, ochrona portów, personel statków
OPERACJE SPECJALNE:
Prywatni detektywi i pracownicy nadzoru
Agenci ochrony i pracownicy ochrony
Egzekwowanie prawa
OPIEKUNOWIE DZIECI I PRACOWNICY GOSPODARSTWA DOMOWEGO:
Pracownicy opieki nad dziećmi
Profesjonalny personel domowy
Nianie domowe
USŁUGI PROFESJONALNE:
Pośrednicy w obrocie nieruchomościami
Personel sprzedaży zewnętrznej
Przedstawiciele mobilni

Geoportal morski

W rządowym serwisie www.geoportal.gov.pl dodano nową warstwa „System Informacji Przestrzennej Administracji Morskiej”. Publikowane są tam dane zgromadzone przez Administrację Morską.  Poszczególne grupy warstw są domyślnie wyłączone, aby je włączyć należy w drzewku warstw rozwinąć grupę „Dane innych instytucji”, a następnie podgrupę  „System Informacji Przestrzennej Administracji Morskiej”.

 Więcej informacji: https://sipam.gov.pl/mapy/geoportal-sipam/

Terminal LNG w Niemczech

Terminal planowany w Brunsbüttel jako inwestycja w przyszłość niskoemisyjną
infrastruktura transportowa / IVECO: „LNG doskonale nadaje się do użytku w transporcie dalekobieżnym”

Natomiast rynek stosowania skroplonego gazu ziemnego (LNG) jako paliwa w transporcie dalekobieżnym już tak od jakiegoś czasu przeżywa boom w Europie, dystrybucja skroplonego gazu ziemnego jest dopiero teraz, aby nabrać rozpędu w Niemczech. W porównaniu z takimi krajami jak Hiszpania, Włochy, Wielka Brytania, Holandia i Chiny również wciąż mają ogromny potencjał i dużo do nadrobienia, zwłaszcza że zgodnie z prognozą Ministerstwa Federalnego Transport i infrastruktura cyfrowa (BMVI), zdolności przewozowe w Niemczech wzrosną co najmniej o 39% do 2030 r. W porównaniu z 2010 r.

Venture Global LNG w rozbudowie!

Link do arykułu

Amerykańska Federalna Komisja Regulacji Energetyki (FERC) wydała 30 września 2019 roku pozwolenie firmie Venture Global LNG na budowę terminalu eksportowego LNG Plaquemines oraz gazociągu między terminalem a międzystanową siecią gazową. PGNiG będzie odbierało skroplony gaz ziemny z tego terminalu począwszy od 2023 roku.  

Statki zasilane LNG – nowy rekord

Według DNV GL obecnie w służbie jest 184 zamówionych statków napędzanych LNG, w tym ponad 170 eksploatowanych statków. Zbliżająca się data wprowadzania przepisów IMO 2020 zachęca armatorów do ponoszenia początkowych kosztów inwestowania w czystsze statki.


Od stycznia 2020 r. sektor morski będzie doświadczał  najbardziej gwałtownego jednorazowego ograniczenia emisji siarki, jakie kiedykolwiek nałożono, obniżając je o ponad 80%, aby pomóc w walce ze szkodliwym zanieczyszczeniem powietrza. W ramach odpowiedzi właściciele statków uwzględniają stopniowe przechodzenie na napęd LNG, ponieważ jest on praktycznie wolny od emisji siarki, a także – w oczekiwaniu na rozszerzenie regionalnych lub globalnych programów ograniczania i handlu CO2 w celu włączenia wysyłka – uwalniając około 20% mniej węgla niż ciężki olej opałowy.

Więcej: Petroleum

ilość sprzedanego LNG jako bunkru w Rotterdamie (za : petroleum)

Nowa barka LNG

Shell Trading (USA), filia giganta energetycznego z siedzibą w Hadze, Shell, sfinalizowała długoterminową umowę czarterową z Q-LNG Transport na barkę bunkrową na skroplony gaz ziemny (LNG).

Barka będzie w stanie pomieścić 4000 metrów sześciennych paliwa LNG.

Shell powiedział, że jako pierwsza tego rodzaju barka bunkrowa LNG dostarczy LNG klientom morskim wzdłuż południowego wschodniego wybrzeża Stanów Zjednoczonych i wesprze rosnące zapotrzebowanie na rejsy wycieczkowe paliwem morskim LNG .

Więcej

 

LNG jako paliwa alternatywne

Ukazała się bardzo ciekawa analiza pt. „An investigation of air pollution on the decks of 4 cruise ships”.  Analiza pokazuje narażenie pasażerów wycieczkowców na cząstki stałe wdychane razem z powietrzem. Bardzo małe cząstki, klasyfikowane jako cząsteczki ultradrobne  (100 nanometrów lub 0,1 μm), a nawet mniejsze nanocząstki
(mniej niż 100 nanometrów).  Mogą one powodować zapalenie dróg oddechowych
 i reakcje immunologiczne w płucach.  Następnie mogą  podróżować przez krwioobieg i wnikać do  innych organów, uszkadzając je. PM emitowane ze spalania MDO i HFO (głównie olej napędowy lub ciężki olej okrętowy) w silnikach okrętowych to cząstki rozciągające się od kilku nanometrów do mniej niż jednego mikrona (0,001 μm – 1,0 μm).

Alternatywą jest m.in. zastąpienie paliw jak HFO i MDO przez czyste LNG. Bowiem  emisja PM w spalaniu LNG wynosi 0,0% w silnikach adoptowanych z MDO.     

Raport/art naukowy jest autorstwa Dr Ryana Davida Kennedego z Johns Hopkins University

Rozbudowa terminalu LNG

Operator terminalu LNG, Polskie LNG, rozpoczął procedurę przetargową na rozbudowę obiektu Prezydenta Lecha Kaczyńskiego w Świnoujściu.

Firma stara się wybrać wykonawcę trzech kluczowych projektów w ramach pierwszego polskiego zakładu importu LNG. Przetarg obejmuje budowę trzeciego zbiornika magazynowego LNG, dostawę dodatkowych instalacji procesowych zwiększających moc regazyfikacji do 7,5 mld metrów sześciennych rocznie. Rozbudowana będzie także instalacja przeładunkowa wraz z bocznicą kolejową.

Proces przetargowy obejmuje etap wstępnej kwalifikacji oferentów, negocjacje z oferentami z krótkiej listy oraz podpisanie umowy z wybranym wykonawcą do końca 2019 r., Podał operator w oświadczeniu. Osiągnięcie docelowej przepustowości na poziomie 7,5 mld m3 rocznie planowane jest na 2021 r.,

Natomiast pozostałe dwa projekty mają zostać ukończone w drugim kwartale 2023 r. Program rozbudowy obejmuje również budowę czwartego komponentu drugiego pomostu do załadunku i rozładunku nośników LNG, przeładunku LNG i obsługi statków bunkrowych LNG oraz świadczenia usług bunkrowania. Nowy terminal morski powstanie we współpracy z Zarządem Morskich Portów Szczecin i Świnoujście w ramach odrębnej procedury przetargowej, która ma zostać uruchomiona na przełomie tego roku.